Barcelona 2019

aneb cestování ve 2. trimestru

Na začátku května jsme s mužem vycestovali za hranice, naše cílová destinace byla Barcelona. Město, které jsem měla na seznamu hodně dlouho. Byla jsem přesně ve 26. týdnu těhotenství a můj gynekolog mi řekl, že nevidí důvod, proč bych neměla letět. O našem dobrodružství věděla pouze nejbližší rodina a přátelé. Chtěla jsem být ušetřena “zbytečných” rad a mouder, neměla jsem náladu na příběhy typu: “Jedna paní povídala…” . Sobě ani miminkům bych nikdy neublížila a jelikož těhotná neznamená nemocná, vycestovali jsme…

Den první

Na Letiště Václava Havla jsme vyrazili dopoledne, okolo čtrnácté hodiny nám to letělo směr Barcelona. Let byl klidný a docela rychlý, trval dvě hoďky a pár minut. Jediné co bylo u mě jiné, než při běžném létání, tak to, že jsem na sobě měla navlečené kompresní podkolenky, to mi poradil doktor. V Barceloně jsem přistáli po čtvrté hodině, než jsme se zorientovali na letišti bylo pět. Vzali jsme si taxíka a nechali se zavést na hotel Mosaic by Ona Hotels na ulici Rambla de Catalunya.

Ubytovali jsme se a vyrazili na procházku. Cestou jsme se najedli, kochali teráskama a městem, kde to žije. Naše kroky vedly samozřejmě jako první k překrásné katedrále La Sagrada Família. Člověk si katedrálu buď zamiluje anebo nad ní kroutí hlavou. My jsme žasli, je obrovská a hrozně moc rozmanitá. Člověk se ztrácí v Gaudího rukopise a v moderním pojetí. A jelikož toho na mě na první den bylo až dost, opět jsme se pomalou chůzí vrátili k hotelu. Na večeři jsme zašli jen na naší ulici, dali jsme si něco typického pro danou lokalitu a šli na kutě….

Den druhý

V hotelu nebyly snídaně a proto nás čekalo ranní dobrodružství a to správná volba kavárny, kde dělají výborné snídaně :-) A jelikož jsme byli vážně hladoví, většinou jsme skočili do první krásné kavárny a pochutnali jsme si. Chvíli nám trvalo, než jsme si zvykli na “tempo” místňáků… Nikdo se nehoní! Po snídani jsme metrem dojeli do Starobylé gotické čtvrť Barri Gòtic. Zde jsou k vidění domy a budovy tradiční barcelonské architektury a četné památky historického charakteru. Srdcem čtvrti je Plaça Reial, nejživější náměstí v Barceloně. Na tomhle náměstí se člověk zasní, ale jen do té chvíle, než vás znervózní policisté se samopaly a vám dojde, že rada od tatínka: “Nezdržovat se příliš dlouho někde, kde to žije” je asi pravdivá a rychle utíkáte najít klidnější místo.

Na hotel se vracíme po obědě a vůbec nám není hloupé si schrupnout. Do Barcelony jsme se vydali i odpočívat! Na večer jsme měli objednanou prohlídku katedrály, než jsme k ní došli, dali jsme si pár drinků (já těch nealko, samozřejmě). Lístky jsem koupili online možná i dva týdny předem. Tudíž jsme se vyhnuli frontám a zdlouhavému čekání. Katedrála je ohromná, veliká, uvnitř vám spadne brada, jen se díváte a přechází vám zrak. Ta výška je brutální, ty barvy, ty sloupy, podlaha a množství lidí je také veliké. Jsem ráda, že jsem uvnitř katedrály byla, ale upřímně říkám, viděla jsem to jednou a stačí mi… Následovala procházka k hotelu a opět hledání nějakého krásného romantického místa na večeři.

Den třetí

Jedno z míst, které v Barceloně nesmíte minout je Park Güell. I zde se lístky kupují dlouho předem, ale když to podceníte a nekoupíte si je, tak je možnost dostat se tam ZDARMA, jen si budete muset přivstat jako my. Nehodlala jsem se smířit s tím, že park neuvidím! Udělala jsem smutné oči na muže, ten byl ochotný semnou na dovolené vstávat s budíkem a díky tomu jsme viděli kus nádherné architektury. Nevím čím to je, ale když přijdete do parku před osmou hodinou ranní, jsou brány otevřené. V náš den jsme tam byli jen my a autobus čínských turistů. Gaudího park je nádherný, já miluji všechno z úlomků kachliček, žádné pravidelné tvary, ta pestrobarevnost. Opakem je síň tvořena 86 sloupy připomínajícími stalagnáty v obrovské jeskyni…

Jelikož jsme byli v deset zpátky na hotelu, rozhodli jsme se dospat brzké vstávání. Spali jsme do oběda a pak jsme vyrazili na pláž. Sedli jsme na autobus a jeli jsme. Rychle jsme se v dopravě zorientovali. V metru se mi nelíbilo, v busech ano, páč jsem se mohla kochat. U pláže na pobřeží to žilo a to doslova. Něž jsme k ní došli minuli jsme luxusní plachetnice, prodejce “luxusních” značek, kteří měli zboží na tuny!!! Nebyli otravní, což se o prodejcích a masérkách na pláži říct nedalo. Na pláži fakt hodně foukalo, studený vítr. Můj muž byl jediný odvážlivec ve vodě a pak jedna pošahaná blogerka, která byla pro fotku ochotná udělat cokoliv. Za mě šílená slepice :-D Já jsem se vyvalila na deku, kochala se novým vysněným mušličkovým náramkem a každou minutu mi někdo něco nabízel - pivo, mochito, masáže, chipsy, kabelky, no bylo to otravné… Na večeři jsme zůstali zde, našli jsme krásnou restauraci, ale mě jídlo nějak nesedlo a tak jsme se pomali vydali zpátky na hotel.

Den čtvrtý

Poslední líné snídaňové ráno, poslední dopolední procházka městem, kochání se výlohami a teráskami na domech. Poslední pózování v krásném hotelovém pokoji, zabalili jsme kufry a vyrazili taxíkem na letiště. Vyzvedli jsme letenky, sledovali číslo našeho letu, který byl z neznámých důvodů odložen. Nejprve o hodinu, pak o dvě, tři, pak výzva k nástupu do letadla a? Už to vypadalo, že jdeme na vzlet a najednou se ohlásil kapitán letadla, že pro nás nemá ve vzduchu prostor a že budeme v letadle čekat tak dlouho, dokud se pro nás prostor neuvolní… No co vám budu vyprávět, když několik hodin sedíte na letišti, je pro vás pak každá minuta v letadle navíc dost dlouhá. Když už jsme vzlétli, zažili jsme opravdu nepříjemné turbulence, což mě stresuje, pochopitelně…

Domů jsme se dostali s pětihodinovým zpožděním, ale živí a zdraví :-) Barcelona je nádherná, jsem moc ráda, že jsem ji viděla/zažila. Možná je to na hodně dlouho dobu moje poslední návštěva zahraničí… Ale v závěru chci říct, že nelituji, že jsem ve druhém trimestru cestovala letadlem, ten zážitek za to stál. Bříško mě neomezovalo vůbec v ničem, maximálně jsme se procházeli hlemýždím tempem. A kam mě to láká příště? Třeba až budou mít dvojčátka rok? A najde se odvážlivec, co nám je pohlídá? Tak vystřelím směr Řím, nebo Londýn. Mějte se krásně, Veru + 2