Itálie jezero/moře 2015

Dnešní článek bude o naši letní dovolené v Itálii. Navštívili jsme dvě destinace a poznali spoustu krásných míst, tudíž bude dnešní článek trochu delší - doufám, že ne nudný. Po mém návratu z Moravy (článek ZDE), kdy jsem vyprala několik praček prádla, jsem opět kufry zabalila :-) Luk našel nějaké hezké místo v Chorvatsku, zarezervoval, zaplatil. Budík natočený, chtěli jsme ve tři ráno vyrazit směr Chorvatsko... Ale! Chorvati rezervaci zrušili (jakoby mě někdo vyslyšel-nemám Chorvatsko nejvíc v lásce, ne kvůli místu, je tam krásně, ale hlavně kvůli množství Čechů)... S Lukem jsme si v noci řekli, že zajedeme k jezeru Lago di Garda, na pár dní a poté se přesuneme někam k moři ;-) Na Gardě jsme byli "zamlada" a místo nás okouzlilo...

V pátek ráno jsme tedy sedli do auta a vyrazili jsme k jezeru. Cesta byla pohodová, bála jsem se kolon a většího množství aut, ale nějak se nám to vyhnulo-naštěstí. Velkou část cesty jsem odřídila, Lukovi nebylo nějak dobře. Během mého řízení našel přes Booking.com krásné ubytování a jen jsme se těšili na místo. Naše cestování s Lukáškem? Musíme mít hodně jídla, hodně hraček a nově máme i tablet s pohádkami. Děláme časté pauzy na benzínkách, kde Lukáška vždy fascinují autíčka ;-) přiznávám, že dost často mu nějaké na benzínce koupíme :-D Je to záruka klidu v autě, kde je hodiny studuje a zkoumá.

Jakmile jsme se ubytovali v krásném hotelu s bazénem, jdeme omrknout okolí a hned se u bazénu zabydlujeme. Oblast, ve které jsme je vyhlášená tím, že zde hodně fouká, je to ráj surfařů! Bylo krásné tenhle sport sledovat-obdivuji je. Následující dva dny trávíme na střídačku u jezera nebo u hotelového bazénku.

Večer jsme vyráželi na večeři do městečka. Město bylo malé, tudíž jsme ho měli zmapované během chvilky. Milujeme italskou kuchyni, neměli jsme jídlo, které by nám nechutnalo.

V pondělí ráno jsme po snídani zabalili kufry a vydali jsme se směr moře! Náš směr? K moři do městečka Fano. Těšili jsme se do zbrusu nového apartmánu, kde jsme byli snad prvními návštěvníky. Cesta docela dobrá ;-) A první dojmy z ubytování? Nádhera! Takhle krásně se necítím ani doma. Výhled z terasy na lodě i na moře. Jedno malé ALE naše bydlení mělo :-D Za okny nám stokrát za den profrčel vlak, někdy i rychleji jak naše Pendolino :-D tudíž to byl vážně rachot, tzv "fičous"! Zvykli jsme si, ale beru to jako menší mínus celého města, nejen bydlení.

K moři jsme to neměli daleko, max deset minut pěšky. S naším loudalem jsme tam šli i půl hodiny, byla jsem ráda, že jsme sebou měli naše kolo. U moře jsme byli rychle! Lukášek na kole přitahoval pozornost, Italové z něj byli paf, posílali mu pusinky, mlaskali na ně, povídali si s ním. Sranda.

Na pláž jsme chodili dvakrát denně, po snídani a pak po siestě. Pláž nebyla přeplněná lidmi, byla zaplněná možná z poloviny. Převážně zde byli důchodci a rodiny s dětmi. Pláž písečná, moře ideální pro děti. Voda po kotníky, někdy Lukáškovi po bříško a pak zase po kotníky. U vody jsme hodně stavěli bábovičky, pořád se něco dlabalo do písku. Já měla hodně času pro sebe na lehátku, četla jsem si časopisy a užívala jsem si to. Ale chyběla mi parťačka na povídání!!!

Opět jsme vyráželi na večer ven (ne každý den), centrum města jsme měli téměř za barákem a bylo zde krásně. Krásné historické centrum plus pěkné butiky. Trochu jsme zde utráceli, já si domů odvezla dvoje boty! Luk nějaká trika.

Jeden den jsme zajeli do městečka San Marino. Je to malinký stát na vrcholku hory. Nahoru jsme vyjeli lanovkou-asi minutová jízda, ale pro nás velký zážitek. Ten výhled shora byl dechberoucí... Procházka městem byla pořád do kopce a z kopce, viděli jsme tři pevnosti. Na každém metru byly obchody s lákadly, suvenýry, oblečením, bižuterií - jedno velké ach! Já tohle miluji a bolelo mě za krkem z toho šmírování. I zde jsem si koupila boty! San Marino je tak romantické, doporučuji navštívit, pokud budete například u moře v Rimini.

Po deseti dnech totální rodinné pohodičky, vyrážíme v neděli směr Praha. Navigace nám píše deset hodin cesty. Již po pěti hodinách v autě, kdy jsme stále v Itálii víme, že cesta bude delší... Hustý provoz na dálnici a na nás všechny jde únava... Opět se na cestě opakuje stejný scénář - jídlo, tablet, hračky a spánek. Lukášek je super parťák na cesty! Cesta zpět byla náročnější, po dvanácti hodinách cesty jsme doma!

Já jsem po návratu domů ihned odstartovala svůj prací maratón :-D Já miluji svou pračku, peru jako šílená! Počasí mi krásně přálo a vše mi tak rychle usychalo. Skóre 9 praček za dva dny :-D Ale to žehlení a následné skládání mě málem zabilo. Snad se vám naše dovolená líbila, kdyby vás například zajímalo něco více, pište, ptejte se. Ještě bych ráda zavzpomínala na loňskou dovolenou u  moře ZDE - mě zpětně článek dojal, takový malý kulíšek byl Lukášek :-) Mějte se bájo a pokud vás moře teprve čeká, tak si ho koukejte pořádně užít! Krásný zbytek prázdnin přeji, Veru.