Stokke Xplory

V dnešním článku budu hodnotit kočár od Stokke Xplory True Black. Na tohle testování jsem se těšila. Xplory je pro mě jeden z nejstylovějších kočárů, hned po Cameleonovi od Bugaboo. Kočárek Xplory True Black je limitovaná edice, limitky mám nejraději. Jsem moc ráda, že jsem měla tu možnost ho vyzkoušet, především jeho jízdní vlastnosti, skládání a celkovou manipulaci. Dnešní recenze bude delší, jelikož jsem v průběhu testování zjistila, že kočárek je překombinovaný. Má hodně funkcí, ne vše je doladěné do posledního detailu. Tak pojďme na hodnocení jednotlivých prvků...

Rozkládání podvozku, na detailní fotce je vidět kroužek. Ten se mírně nadzvedl, tlačítko na kroužku se přitáhlo k sobě a kolečka se rozjela od sebe. Ne vždy se mi to povedlo na první pokus, ale pak jsem na ten "grif" přišla. Zde zmíním, že podvozek je hodně těžký, váží 8,3 kg. 

Vysunutí rukojeti, na mém testovaném kočáru to šlo hodně ztuha, netuším, zda-li je to normální. Na detailní fotce je vidět bílé tlačítko, to se muselo nadzvednout. Na fotkách nadzvedávám levou rukou a táhnu nahoru, pravou rukou se zapírám o konstrukci kočárku. 

Polohování rukojeti. Rukojeť má tři polohy. První foto, v téhle pozici se kočár skládal. Mně vyhovovala střední pozice. Manipulace s polohováním rukojeti byla snadná.

Nasazení sportovní sedačky. Červený puntík značí, že není správně nasazena. Zelený puntík značí správné nasazení. Sportovní sedačka je lehounká, váží 3,8 kg. Manipulace se sedačkou byla snadná, zamáčknete na obou stranách bílé tlačítka (foto vpravo), nadzvednete a manipulujete. 

Polohování sedačky ve směru jízdy. K polohování sloužila bílá páčka, poté se sedačka zaráží do drážek (viz detail foto). Sedačku ve směru jízdy lze polohovat jen dvěma způsoby - sed a polosed. Na leh to nejde, brání tomu tyč rukojeti.

Polohování sportovní sedačky proti směru jízdy. Opět stejná páčka a stejné zarážky (viz foto výše). V téhle verzi lze polohovat třemi způsoby - leh, polosed a sed. Když jsem měla sedačku v úplném sedu, překážela mi přebalovací taška a opěrka na nohy. 

Stříška má několik možností používání. První je zataženo jen s kšiltem (ten je na zip). Druhá je jedna fáze zahrnutí s kšiltem. Třetí fáze rozepnutí cvočku a zatažení. Čtvrtá fáze je úplné zatažení stříšky a rozepnutí zipu na větrací siťku. Manipulace se střechou je snadná.

Pětibodové pásy. Já jsem běžné Lukáška zapínala jen pásy z boku, ty ramenní pásy již tolik nepoužíváme. Zde je nevýhoda, že pokud nejsou tyhle ramenní pásy zapnuté, tak z nich sklouzávají ramenní vycpávky. Ramenní vycpávky jsou nedomyšlené, nedrží na ramenou.

Madlo se vytahuje zacvaknutím tlačítek na obou stranách. Velkým nedostatkem je, že madlo nemá otočný kloub. Madlo musíte někam při nasedání odložit. Lukášek si na madlo vždy rychle zvykne.

Opěrka nohou má tři pozice. Na mého dvouleťáka byla ideální ta prostřední.

Součástí téhle verze kočárku byl i deštník. Nasazení i sundání deštníku je snadné. Nepřišla jsem na to, k čemu je dobré, že lze oddělat část deštníku a zůstane tam část tyčky "trčet". Možná k výměně barvy deštníku?!? 

Pro mě veliká novinka byla, že lze sedačku na tyči posouvat nahoru a dolů. Zatím jsem se s ničím podobným nesetkala. Výhoda? Vysoké maminky se nemusí tolik sklánět k dítěti? Já jsem menšího vzrůstu a měla jsem sedačku spíše níže. 

I do tohoto kočárku si Lukášek dokázal sednout sám. Já jsem z toho měla obavy, ale bylo to pro mě příjemné zjištění.

Brzda velice snadné ovládání. Zabrzdíte zatlačením nohy na brzdu. Odbrzdíte botou zespodu.

Další veliká novinka a pro mě plus, že součástí kočáru byla přebalovací taška. Nasazení na kočár snadné a rychlé. Taška nepřekážela a nehrozilo ani převrácení kočárku.

Jak jsem již v nějaké recenzi zmínila, nikdy jsem pravou přebalovací tašku neměla. Nyní jsem zjistila její výhody. Tahle je promyšlená, prostorná a navíc i stylová.  Využila jsem ji na 100%. Vlezlo se do ní tolik věcí.

Dále je součástí kočárku taška s pláštěnkou a moskitiérou. Opět snadná manipulace. Myslím si, že není nutné v téhle tašce vozit jen výše zmíněné věci, ale i nákup se do ní vejde. Popřípadě nemusí být na kočáru vůbec. Mně překážela, když si Lukášek nastupoval do kočáru sám. 

Použila jsem i pláštěnku. Já mám z těchto doplňku respekt. Vzpomínám si jak jsem hledala návod na pláštěnku na náš první kočár :-) a u téhle jsem na to přišla sama ihned. Nasazení snadné a myslím si, že i s pláštěnkou kočár vypadá dobře.

Rozložený kočár v kufru Škoda Superb Combi. Zabírá regulérní polovinu kufru. 

Kompatibilita s autosedačkami. Stokke nabízí dvě autosedačky, které je možné připojit ke kočárku bezadaptérovým způsobem - X1 Stokke iZi Go od BeSafe a X3 Stokke iZi Sleep od BeSafe. Dále Stokke nabízí adaptéry umožňující připojit ke kočárku vybrané autosedačky dalších značek Cybex a Maxi Cosi.

Nyní bych vše chtěla obodovat od 1-10 (10 bodů je nejvíce):

  1. Skládání/rozkládání - 5 bodů
  2. Pásy - 6 bodů
  3. Manipulace se sedačkou - 10 bodů
  4. Manipulace s madlem - 8 bodů
  5. Váha kočárku - 7 bodů
  6. Košík pod kočárem - 10 bodů
  7. Skladnost v kufru auta - 7 bodů
  8. Výměna designu stříšek, vložka, atd - 10 bodů
  9. Možnost dokoupit designové doplňky - 10 bodů
  10. Cena - 5 bodů

Když jsme kočárek testovali, připadala jsem si, že na mě hodně lidí kouká, někdy i doslova "civí". Kočár je hodně extravagantní, můj muž mu dal před x lety krycí název Ufo. Kočárek mě překvapil svými jízdními vlastnostmi, dá se snadno ovládat jednou rukou. Je stabilní, pevný, nehrká. Veliké mínus je, že je dost těžký.